HKFWC in Media

Our communication channels are very limited, so we are very thankful to our media friends for their concern of women issues. They have been voicing women’s opinions via different channels so that issues such as women policies, community construction, women-friendliness and environmental protection can draw the attention of the public. This session aims to list out all media reports related to us. If you have any questions on copyright, please contact us.

Media Inquiry: If you have any inquiries about our work, services, or issues that we concern, please feel free to contact us at 2153 3153 or email us at media@womencentre.org.hk

Back

呂慧儀粉絲斥資7萬搞生日應援 40歲生日願望:《愛回家》長拍長有 (Chinese Only)

本頁檔案 | daffb2e_1024呂慧儀(阿蟹)9月3日度過她的40歲生日,愛子「蟹籽」黃柏翹家中陪媽媽慶祝吹蠟燭,而《愛回家之開心速遞》劇組上下都有送她蛋糕慶生,單是蛋糕數量都已經收到手軟,非常熱鬧。阿蟹的粉絲一向愛錫偶像,趁她生日的日子,斥資近7萬元港幣,安排生日應援,在巴士站和地鐵站燈箱買廣告賀壽,並進行慈善捐獻,以偶像的名義行善,非常有愛。

 

名為「龔水充電站」粉絲團特別舉辦大型生日應援,在全港多區的巴士站燈箱、港鐵站燈箱買廣告,以大大張阿蟹的靚相加上她最愛的橙色做背景,在鬧市中非常顯眼。此外,粉絲從義工營運的「匡懷士多」購入320支清潔精,其收益全數撥入「明輝食物銀行」,而清潔精則捐到「香港婦女中心協會」,相當有意義。

 

呂慧儀接受《晴報》電話訪問,她表示:「今年生日沒有準備甚麼慶祝活動,都係同家人吃飯同開工,如果之後有得休息就同蟹籽去玩吓。今年係第5年喺劇組過生日,可以在生日當天開工寧舍開心!我們的團隊熱熱鬧鬧,仲有一班很有愛的熊家人喺度,日日都有驚喜,我覺得自己好幸運有一班咁好嘅同伴,好幸福!(生日願望?)每年嘅生日願望都好簡單,希望大家都身體健康,《愛回家》長拍長有,蟹籽快高長大快快樂樂就好喇!」

 

對於粉絲的支持,呂慧儀非常感恩,說:「喜歡我們《愛回家》,喜歡媽呢空的粉絲設計了美美的燈箱廣告,又自發去做善事,能幫到人就幫,我覺得佢哋就係我最好嘅禮物,我都好感恩有佢哋,一直愛護我同支持我,平時開工拍嘢未必見到佢哋,借呢個機會都想多謝佢哋!希望佢哋繼續以愛行善,發放多啲正能量,幫助其他有需要的人。我希望嚟緊有機會去同啲燈箱打吓卡,留個記念!」